Öncelikle yemek firması nedir? Bu sorunun cevabını önceki yazılarımızı okuyarak edinebilirsiniz. Ya da şu link üzerinden “yemek firması” adlı makalemize ulaşabilirsiniz.

Yemek firması ya da yemek şirketi nedir ne değildir bu kısmı öğrendikten sonra iyi bir yemek şirketinin ne gibi temel nitelikler gerektirdiği hakkında bir takım bilgilerin verildiği bu yazı gerek yemek firması seçmekte olan müşteriler, gerekse yemek hizmeti veren yemek şirketleri tarafından faydalı bir yazı olacaktır.

Öncelikle yemek şirketlerindeki temel nitelikler nelerdir? Maddeler olarak sıralarsak;

  1. Temizlik: Yemek hizmetinde temizlik her şeyden önce gelmelidir. Temiz ve hijyenik bir ortam, düzenli kontroller ile çok rahat sağlanabilen bir şeydir. Verilen yemek hizmeti için olmazsa olmaz bir faktördür. Hiç kimse hijyenik olmayan bir ortamda üretilen yemekleri yemek istemez.
  2. İyi Bir Ortam: Yemeklerin üretildiği ortam her ne kadar sürekli temizlenmiş olsa dahi yemek hizmeti için uygun bir ortam olmalıdır. Aynı zamanda kolay temizlenebilecek bir ortam olmalı ki temizlik işine ayrılan süre azaltılmalı ve tam steril bir ortam sağlanmalıdır. Örnek vermek gerekirse yemek hizmetinin üretildiği ortamın zeminin epoksi ile kaplanması düz bir zemin olacağından hem suyla kolaylıkla temizlenecek hem de aralarda herhangi bir artık kalmayacaktır. Yine aynı zamanda aralarda su kanalları olmalıdır ki gene temizliğe ayrılan iş gücü azalsın.
  3. Tecrübeli Bir Personel: Yemek üretimi kolay görünen fakat zor, bazı konularda da zor görünen fakat kolay bir iştir. Örnek vermek gerekirse kimileri için oldukça zor olan bir konu kimileri için çok kolay görülebilir. Bu temelde tek bir sebebe dayanmaktadır. Tecrübe! Tecrübeli bir kadronun ürettiği yemekler hem kaliteli hem de uygun fiyatlara olurken, tecrübesiz bir kadro ise hem pahalı maliyetlere üretir hem de yeterince lezzetli ürünler çıkmaz. Tecrübeli bir personel ekibinin olması bu açıdan önemlidir. En azından o ekibe yön verecek liderin tecrübeli olması çok önemlidir.
  4. Profesyonel Bir Bakış Açısı: Türkiye’de genel olarak oldu bitti anlayışı hakimdir. Bundan sıyrılarak uzak doğu ve batı ülkelerinde popüler olan temel üretim anlayışı felsefelerinin uygulanması yemek üretiminde ciddi manada fark yaratmaktadır. Bunlara örnek olarak yalın üretim, kaizen ve 5S felsefeleri gösterilebilir. Ayrıca yemeklerin profesyonel sunumu, trendlerin takibi gibi bir çok konuda profesyonel bir yemek firması, amatör bir yemek firmasından kolaylıkla ayırt edilebilecektir.